pátek 18. července 2008

Česká informatika (Unet) - zkušenosti

O této pakáži už jsem tu kdysi psal, ale to bylo motivováno hlavně rozčarováním nad manýry lokálních providerů, protože jsem byl z města zvyklý na internet o pár řádů lepší a současně levnější. Služby České informatiky (v zastoupení pana Hrnčíře) byly totiž čím dál horší, a byl bych rád, kdyby se tento článek zaindexoval do vyhledávačů (proto ten blbý titulek), aby případní zájemci věděli, do čeho nemají jít. Než přejdu k textu samotnému, ještě se hodí upozornit, že služby České informatiky jedou na síti Unet, a já měl být názory jeho uživatelů důrazně varován.

Problémů s Hrnčířovým připojením byla celá řada. Nejprve to byla pofidérní rychlost (na zaplacenou se nedostanete nikdy - max. na pár sekund), neschopnost přesměrovat porty, čímž by se dala do jisté míry kompenzovat absence veřejné adresy, a v neposlední řadě neschopnost dodat smlouvu. Internet jsem měl více než rok, a smlouva dodnes nedorazila, jedna čtvrtletní faktura však ano (řádně jsme ji uhradili). Porty samozřejmě taky nikdo nepřesměroval (ač mi po mnoha týdnech urgencí napsal, že je hotovo), a problémy s rychlostí přečkaly i do nových tarifů.

Rychlost je totiž hlídána zvláštně fungující QoS (Quality of Service), která vám nechá zhruba zaplacenou rychlost jen do doby, než se kontinuálně přenesou přibližně 3MB dat. Pak rychlost padá na cca 40%, a drží se tam, dokud se přenos nepřeruší (např. se dokončí stahování). Megabit jsem tedy fakt nikdy neviděl. Kolem Vánoc 2007 navíc začaly obrovské problémy se stabilitou. Vysílače Unetu měly totální výpadky v řádech desítek sekund až minut několikrát do hodiny, a stáhnout něco nad 5MB bylo obtížné, 20MB bez navazování zhola nemožné. Tou dobou jsem si opět začal stěžovat (poté, co jsem komunikaci o portech dávno vzdal), a Hrnčíř si oblíbil nezvedání telefonů (které naštěstí občas porušil). Než se na to přišel osobně podívat, uběhlo několik týdnů, spustil na mém počítači ping, usoudil, že je vše v pořádku, a odjel domů. Samozřejmě se nic nezměnilo, tak jsem ho po nějakých dvou týdnech dostal zase zpátky, kde dělal na půdě ping Seznamu asi tak dvě hodiny, načež pootočil anténou a odjel domů. Od té doby výpadky trvaly dodnes, ale byly natolik krátké, že nepřerušovaly stahování - akorát se každou chvíli musela stránka načítat na dva až tři pokusy. Na to se dá jakž takž zvyknout (zvlášť, když nechodí faktury), ale co jsem opustil kolej, začala mě zase žrát ta rychlost.

Podíval jsem se na tarify České informatiky, a objevil, že od ledna běží dvojnásobná rychlost za stejnou cenu. Nám to samozřejmě nikdo nezapnul, tak jsem asi 6 týdnů urgoval. To v praxi znamená, že mi Hrnčíř zvedl telefon třikrát (asi se nepodíval na display). Po třetím telefonátu rychlost přepnul, ale řekl mi, že jejich připojení v naší obci už nespadá pod ně, ale nově pod jinou firmu, kterou zatím nebudu jmenovat, abyste si zbytečně na základě negativního článku neasociovali špatný dojem. Dal mi kontakt na člověka, se kterým se mám spojit, a zajistit si stejné finanční podmínky, jaké nabízí Česká informatika. Jelikož po navýšení rychlosti dostala stabilita neuvěřitelně na prdel (odeslat formulář bylo zhola nemožné, za což dávám vinu opět DNS od Unetu - jak delší příspěvky na diskuzáky, tak i listování, nastavování filtrů ve vyhledávačích, nebo nedej bože odeslání příspěvku či komentáře na blog - to vše se nedalo - spojení se vždy přerušilo a civěl jsem na bílou stránku; rovněž odezva internetu byla katastrofální - někdy trvalo navázání přenosu i toho sebemenšího souboru mnoho desítek vteřin - naprostá lahůdka pro aktualizaci webů na FTP a načítání videí na YouTube), napsal jsem tomu kontaktu, a od toho jsem se dověděl, že Hrnčíř lhal. Dotyčná osoba nezná Českou informatiku, nezná žádného Hrnčíře, a nikdy v historii jejich firmy nekoupili konektivitu nebo klienty od jiné společnosti. To mě rozzuřilo do běla, tak jsem opět volal Hrnčířovi - nechával jsem telefon opakovaně zvonit třeba i deset minut, volal jsem několikrát denně. Nikdy to nezvedl. Zjistil jsem si tedy číslo na jeho soukromou pevnou linku. Když zjistil, kdo volá, beze slova zavěsil, a napsal mi SMS, ať ho okamžitě přestanu otravovat (ano - otravovat), že nemá s naším internetem nic společného. Odeslal jsem mu několik SMS s vysvětlením situace, ale nikdy neodpověděl. Dal jsem zase vědět druhé firmě, a pánovi asi nebylo moc příjemné, že takové služby dává za vinu jim, tak si vzal na Hrnčíře číslo. Večer telefon nebral, druhý den už ano, a řekl mu, že prý nikomu žádné číslo nedával. Game over.

Už jsem to tedy vzdal, domluvil se s tím druhým člověkem, a hned jak jsem byl doma, abych mohl vpustit technika, sjednali jsme přechod na jejich služby. Nový internet - od firmy Topnet - mám asi dvě hodiny, a frčí dvěma megabity na obě strany, odezva je svižná, a to dokonce za nižší cenu. To, že mají 30GB limit je naprosto irelevantní, protože u České informatiky nebylo vůbec možné takový objem dat stáhnout. Krom toho se prý bude FUP navyšovat. Od technika jsem navíc zjistil, že Hrnčíř tu provozoval rádoby-2mbit na 2,4GHz vybavení, přičemž Topnet na takové zařízení raději nedává víc než 512kbit. Bezdrátovým sítím nerozumím, ale viděl bych problém tam, protože předpokládám, že použití 5GHz techniky od mbitu výš má u ostatních firem nějaké opodstatnění. Zatím jsem tedy maximálně spokojen s Topnetem (i když je to samozřejmě chvilka; kdyby nastaly podobné problémy, tak se v rámci objektivity ozvu), a můžu všem doporučit, aby se Hrnčířovi a České informatice vyhnuli obrovským obloukem. A snad raději i tomu Unetu, protože i když teď má v dané lokalitě jiného partnera, jsou to pořád jejich vysílače - a packety procházely klidně hned čtyřmi, aby se to mělo lépe kde podělat.

10 komentářů:

Michvolka řekl(a)...

Musíš to brát pozitivně. Nemůžeš surfovat, na druhou stranu si můžeš pořídit chromované vidle. Co by za to děti v Africe daly.

Mira řekl(a)...

No jo, 2,4GHz wifi je svinstvo. Hlavne proto ze kazdej smudla ma svoji malou sit a je to silene ruseny. Ja to po roce, kdy se mi vracel kazdej treti ping, vzdal a poridil ADSL.

Anonymní řekl(a)...

Vážený!

Vzhledem ke způsobu, kterým opakovaně napadáte jméno Moje a firmy, kterou zastupuji, byly předány tyto Vaše články, našemu právnímu zástupci. Očekávejte proto v nejbližší době, příslušné právní kroky k ochraně dobrého jména mé osoby a firmy, kterou zastupuji. Váš způsob jednání a vystupování, byl také důvodem pro urychlené ukončení naší spolupráce.

J.Hrnčíř

Johny_G řekl(a)...

Článek jsem si přečetl znovu a pozorně, a nevidím nic, co bychom mohli nazvat "napadením", tím spíše napadání nějakým význačným "způsobem". Sám dobře víte, že je každé slovo v tom článku pravda, a jestli vám vadí, že místo pan Hrnčíř píšu jenom Hrnčíř, tak stačí říct a já to můžu s klidným srdcem opravit - nedomnívám se, že to změní vyznění článku.

Já (a ostatně každý v této zemi) se pochopitelně mohu o své zkušenosti veřejně dělit, o tom doufám nebudete pochybovat.

Pokud jde o můj způsob jednání a vystupování, tak byste měl vědět lépe než kdokoli druhý, že vyjma posledního měsíce, kdy už jsem byl rozzuřený do běla a zahrnul do jedné nebo dvou SMS dokonce vulgarismus, jsem s vámi vždycky jednal s naprostou slušností. Kdyžtak se pozeptejte u Topnetu - co jsem se s vámi pokoušel řešit měsíce, bylo tam smazáno jediným mailem. A to podotýkám, že byl zamítavý - stačilo mi neslibovat co nemohou či nechtějí splnit.

Anonymní řekl(a)...

Zajímala by mě ještě verze České Informatiky. Vím jak to je s jedním nasraným userem. Žádný provider co má více jak 3 uživatele nemá 100% spokojenost. Ale ještě nerozumím jedné věci, pokud váš problém nebyl vyřešen do týdne, tak stačilo jednoduše změnit poskytovatele a ne čekat měsíce a brečet zde. Přijde mi to, že jste vlastně takový masochista co tu dělá reklamu společnosti Topnet.

Anonymní řekl(a)...

co k článku dodat - "pan" (či pouze zloděj a podvodník?) Hrnčíř, který většinu svých zákazníků ukradl společnosti, kde původně pracoval (představte si klasickou návštěvu podomního podvodníka- "společnost se rozdělila, internet nyní spadá pod novou společnost - ČI - zde podepište nové smlouvy..."-tak tedy vznikla tato firma "počítačových odborníků"...).
Pokud se v současnoti vyskytne u jeho zákazníka problém, který se záazník snaží vyřešit, dopadá to podobně jak v článku výše, protože znalosti p. H. v oblasti wi-fi jsou více než tristní...
Jeho vyhrožováním soudy se určitě nikdo s mozkem obávat nemusí, i když sám p. H. má se soudy svoje zkušenosti :oD

Johny_G řekl(a)...

Aha - tím by se i vysvětlovalo jedno jeho prořeknutí v době, kdy jsem ho kontaktoval s něčím úplně jiným. Ovšem obdobným způsobem ("internet nyní spadá pod novou společnost") se zákazníků i zbavovat, to je myšlenka zcela nová a originální.

Těch zmiňovaných "právních kroků" se skutečně neobávám, neboť můj článek neobsahuje žádné lživé informace, a proto se s klidným srdcem spolehnu na svobodu slova.

Docela mě mrzí, že Blogger neeviduje IP komentujících - zajímalo by mě, kdo psal ten nepodepsaný příspěvek z druhého listopadu. I když se domnívám, že je to vzhledem k návštěvnosti tohto blogu skoro jasné. Teď budu zase nějakou dobu doma, tak možná o Topnetu napíšu kratký článek - když se doma občas na ten víkend mihnu, tak jsem zatím velice spokojený.

Rád bych se ještě zeptal autora nejnovějšího příspěvku - od jaké společnosti získala Česká informatika klienty? Tento článek je zatím na Googlu dobře zaindexovaný, možná by to zákazníky zajímalo.

Anonymní řekl(a)...

Ničemu se nedivím sám mám unet a co oni předvádí je příšernost.Měl sem podobný problém a taky mě telefony nezvedal.Až po mnoha stížnostech se to vyřešilo byl to ale boj.Ruce pryč od nich

Anonymní řekl(a)...

No s tou změnou poskytovatele to bohužel mimo větší města vůbec není jednoduché - ve vzdálenosti větší než cca 10km od větších měst má v 99% případů monopol na internet jedna jediná firma typu UNET. ADSL tam není a v dohledné době nebude (navzdory reklamním kecům O2, Radiokomunikací,...), takže není kam utéct :-(

Unknown řekl(a)...

Uplynulo 8 let od posledního příspěvku a musím konstatovat že unet je pořád stejně špatný připojení jako bylo tenkrát. Nestabilní připojení co pořád padá, přes den pomalá rychlost nedosahující ani poloviny smluvního maxima a on-line hry můžete hrát pouze po 22. hodině protože jinak je ping 100 ms a vyšší. Naprostá hrůza. Pokud si tohle přečte někdo kdo má zájem si pořizovat internet, tak unet ROZHODNĚ NEBRAT! Já vůl sem s nima podepsal smlouvu na 5 let s tím že jsme byli domluvený na 2 roky a já si toho samozřejmě nevšimnul že tam je úplně jinej rok, takže mám smůlu a musim to s nima ještě pár let vydržet, protože 7000,- za předčasnou výpověď dávat nehodlám. To radši budu každej den volat na podporu a jebat je za to jak maj na hovno připojení.

Okomentovat