neděle 27. dubna 2008

Počeštěné skladby od Billa Baileyho

Dal jsem se do korekce titulků k vynikající show Billa Baileyho zvané Part Troll, a při té příležitosti jsem znovu přeložil většinu písňových textů.

V následujících videích jsou již texty nové, ale podle všeho ještě ne zcela finání (našel jsem pár drobností, které chci doladit). Mluvené slovo, ale i některé úseky českých textů jsou povětšinou prací Shoguna, který je autorem původních českých titulků. Písničky jsem se při překladu pokusil i přebásnit (tedy tam kde se rýmovaly, on si na to Bill moc nepotrpí), ale mějte na paměti, že nejsem básník, ale informatik, a prostě jsou ty verše sem tam kostrbaté :-). I tak se ale domnívám, že se mi podařilo zachovat trochu více z původního humoru. Pokud znáte původní titulky, tak se musím omluvit za vypuštění krmelce z jedné nejmenované písně, ale v originále to prostě bylo jinak, tak jsem to musel přepsat, i když mi ta Shogunova verze připadala vtipnější :-).

Takže tady máte vše jako embedded player, popř. přímý link.

4 komentáře:

Anonymní řekl(a)...

No, pro pochopení toho, o čem zpívá, to nepochybně stačí, ale asi by to chtělo nějak dotáhnout. Rým je jedna věc, ale neméně důležitou věcí je při překladu básně a zejména písňového textu rytmus, a ten v podstatě úplně ignoruješ :/ (což teda ale dělá většina lidí, kteří se pokoušejí o básničky, bohužel) Já vím, jsi informatik (ale to já vlastně nakonec taky), ale je to prostě škoda. Řekl bych, že s tím něco zkusím provést, ale já už to radši ani neříkám, kdybych měl splnit, co všechno jsem takhle "nasliboval", tak dva roky nedělám nic jiného :) :(

Johny_G řekl(a)...

Já jsem se o to pokoušel, ale ukázalo se, že je to pak až přespříliš krkolomné, a výsledek neodpovídá vynaloženému úsilí :-).

Anonymní řekl(a)...

BTW teď jsem koukal na některá ta další videa a v té pasáži s Love Song je hodně velký nesmysl...jak je tam to "bratranec Henry", tak v originále je "cousin in red"...až do toho místa totiž zpívá písničku "Lady in red", od tohohle místa si text trochu upravuje ;)

Johny_G řekl(a)...

Vím, že je to Lady in Red, ale tohle mi nějak uniklo :-)).

Okomentovat