Už jsem zase přes měsíc nic nenapsal, takže jsem si pro jistotu vymyslel téma, které se dá rozepsat alespoň do dvou nebo tří článků. První (a asi nejkratší) ze série příspěvků o fyzikálních hrách bude o hrách typu "sandbox", které nemají konkrétní cíl, a jejich jediným účelem je zabít hodiny přebytečného času, které stejně určitě nebudete potřebovat.
Falling Sand Game
Tato hříčka už sice nepatří k nejnovějším kouskům, ale zábavnost jí rozhodně upřít nemůžu. K dispozici máte kreslící plátno, mnoho druhů písku, a zákeřné zvířátko zvané Namekuji. Jednotlivé písky mají odlišné vlastnosti - jeden se chová jako písek, další jako sůl, jiný jako voda, rostlinka, nebo třeba obyčejné zdivo, atp. Při vzájemné interakci pak voda způsobí rostlince růst, oheň se rychle šíří olejem, pomalu může hořet i rostlina, ale písek a voda oheň hasí, atp. K dispozici jsou některé speciální materiály, jako např. CERA, což je slovo, kterému nerozumím, ale dá se báječně použít jako doutnák, chcete-li oddálit zapálení oleje, nebo třeba tajemné ???, což je výbušná směs, která pošle do pekel téměř celé vaše dílo. V tom všem se může, ale také nemusí (dá se vypnout) potácet Namekuji. Je to takový primitivní ostnatý tvor, který se žene za vodou, po které roste, a ze všech sil se vyhýbá soli, která ho zábijí. Pokud tedy necháte příšerku zapnutou, budete se patrně zabývat rafinovanými způsoby jeho krmení, či naopak likvidace :-). Sám autor má o zacházení se zvířátky svérázné mínění, jak se můžete přesvědčit například na druhém screenshotu na webu hry. Já přikládám vlastní screen, na kterém není nic moc rafinovaného, protože už to Namekuji rozežral, ale zase to tam moc pěkně hoří. Celá hra běží v okně prohlížeče, a má podobu Java appletu, takže musíte mít nainstalovaný příslušný plugin. To by ale většina z vás již mít mohla. Odkaz na hru je zde.
Phun
Phun je zatím ve stádiu betaverze, ale už teď se jedná o hodně propracovanou hříčku, se kterou se dá nasimulovat prakticky cokoli, co vám dva rozměry dovolí. Nepracuje se tu pouze s pískem, ale s obdélníčky, kolečky, patvary, nakloněnými rovinami, motůrky, pružinami, řetězy, vodou, hřebíky, a osami otáčení. Už jen příklady přibalené v instalačním balíčku ukazují mnohé možnosti této hry. Autor sestavil z geometrických útvarů hadrového panáka, se kterým si můžete pohazovat ze strany na stranu, model pístového motoru (byť funguje poněkud obráceně), funkční katapult bořící cihlovou věž, pojízdná vozidla, tryskající fontánu, atp. Vy se na to samozřejmě můžete vykašlat, a postavit si stroj podle vlastního uvážení, nebo na sebe prostě naházet fůru věcí, a pak je bořit na tisíc způsobů. To vše ve velmi líbivém kabátku, a vzhledem k možnostem i v celkem příjemném ovládání (i když přijít na některé věci chvilku trvá). Jednotlivým nakresleným tvarům můžete nastavit i klasické fyzikální vlastnosti jako hmotnost, tření, pružnost, atp., popř. je kliknutím proměnit v tekutinu, která pak bude lehčí předměty nadnášet. Prostě ideální zábava, pokud máte před sebou nějakou práci, kterou musíte do půlnoci stihnout. Odkaz je zde, přeji příjemnou zábavu.
No a pokud máte pocit, že jsem na nějakou hru zapomněl, tak stačí šťouchnout, a já ji rád vyzkouším a doplním.
Tato hříčka už sice nepatří k nejnovějším kouskům, ale zábavnost jí rozhodně upřít nemůžu. K dispozici máte kreslící plátno, mnoho druhů písku, a zákeřné zvířátko zvané Namekuji. Jednotlivé písky mají odlišné vlastnosti - jeden se chová jako písek, další jako sůl, jiný jako voda, rostlinka, nebo třeba obyčejné zdivo, atp. Při vzájemné interakci pak voda způsobí rostlince růst, oheň se rychle šíří olejem, pomalu může hořet i rostlina, ale písek a voda oheň hasí, atp. K dispozici jsou některé speciální materiály, jako např. CERA, což je slovo, kterému nerozumím, ale dá se báječně použít jako doutnák, chcete-li oddálit zapálení oleje, nebo třeba tajemné ???, což je výbušná směs, která pošle do pekel téměř celé vaše dílo. V tom všem se může, ale také nemusí (dá se vypnout) potácet Namekuji. Je to takový primitivní ostnatý tvor, který se žene za vodou, po které roste, a ze všech sil se vyhýbá soli, která ho zábijí. Pokud tedy necháte příšerku zapnutou, budete se patrně zabývat rafinovanými způsoby jeho krmení, či naopak likvidace :-). Sám autor má o zacházení se zvířátky svérázné mínění, jak se můžete přesvědčit například na druhém screenshotu na webu hry. Já přikládám vlastní screen, na kterém není nic moc rafinovaného, protože už to Namekuji rozežral, ale zase to tam moc pěkně hoří. Celá hra běží v okně prohlížeče, a má podobu Java appletu, takže musíte mít nainstalovaný příslušný plugin. To by ale většina z vás již mít mohla. Odkaz na hru je zde.
Phun
Phun je zatím ve stádiu betaverze, ale už teď se jedná o hodně propracovanou hříčku, se kterou se dá nasimulovat prakticky cokoli, co vám dva rozměry dovolí. Nepracuje se tu pouze s pískem, ale s obdélníčky, kolečky, patvary, nakloněnými rovinami, motůrky, pružinami, řetězy, vodou, hřebíky, a osami otáčení. Už jen příklady přibalené v instalačním balíčku ukazují mnohé možnosti této hry. Autor sestavil z geometrických útvarů hadrového panáka, se kterým si můžete pohazovat ze strany na stranu, model pístového motoru (byť funguje poněkud obráceně), funkční katapult bořící cihlovou věž, pojízdná vozidla, tryskající fontánu, atp. Vy se na to samozřejmě můžete vykašlat, a postavit si stroj podle vlastního uvážení, nebo na sebe prostě naházet fůru věcí, a pak je bořit na tisíc způsobů. To vše ve velmi líbivém kabátku, a vzhledem k možnostem i v celkem příjemném ovládání (i když přijít na některé věci chvilku trvá). Jednotlivým nakresleným tvarům můžete nastavit i klasické fyzikální vlastnosti jako hmotnost, tření, pružnost, atp., popř. je kliknutím proměnit v tekutinu, která pak bude lehčí předměty nadnášet. Prostě ideální zábava, pokud máte před sebou nějakou práci, kterou musíte do půlnoci stihnout. Odkaz je zde, přeji příjemnou zábavu.
No a pokud máte pocit, že jsem na nějakou hru zapomněl, tak stačí šťouchnout, a já ji rád vyzkouším a doplním.
Žádné komentáře:
Okomentovat