Protože je tento blog poměrně častým cílem hráčů Frets on Fire, nemůžu si odpustit další článek. A bude jich dozajista ještě mnohem víc :-).
Před dvěma týdny vyšla betaverze oblíbeného RF-modu, který tentokrát funguje s aktuální verzí FoF (tedy 1.2.451 - ovšem zatím pouze s verzí pro Windows). Autor RF-modu dělá vše pro to, aby se FoF co nejvíce přiblížily komerčnímu Guitar Hero. Originální vlákno o modifikaci je zde, ovšem já se pokusím jednotlivé funkce trochu rozvést, jelikož beta počítá se zkušenými hráči starších verzí modu.
GHII multi track (Bass, Rhythm, etc)
Tohle je jedna z nejlepších vlastností. Pokud máte skladby z Guitar Hero II (zde ovšem musíte použít i tzv. Rhythm Fix - pokud jste po stažení skladeb z GHII ony nechvalně známé chybové soubory pouze smazali, nebude funkce fungovat správně), potažmo z Guitar Hero Encore, budete si moci po vzoru předlohy zahrát i ostatní kytarové party. Každá skladba je vybavena jinak - některé mají pouze původní kytarový part, jiné mají původní guitar a bass guitar a další mají guitar, rhythm guitar a lead guitar. Existují i vícestopé skladby, ovšem jejich tvorba není zrovna snadná a tak jich mnoho neseženete. Ale na často linkovaném fóru FoF nějaké jsou. Během hraní program vytáhne hranou stopu do popředí, takže se dobře slyšíte, i když nehrajete sólový part.
2 player modes (split screen, party)
Toto je asi nejlepší funkce. Umožní hrát FoF ve více hráčích. Existují dva módy. Ve split screenu hrají oba hráči zároveň (každý si může zvolit jiný nástroj, pokud to skladba nabízí) a v party módu se hráči střídají po třiceti vteřinách. Nevýhodou multiplayeru je to, že jeden z hráčů bude mít vždycky nepohodlnější ovládání, byť drží v rukou vlastní klávesnici. Jediným řešením je výroba či koupě kytarového ovladače, který se zapojí jako joystick a klávesnici neovlivňuje.
RF-mod HOPO
Aktuální verze FoF obsahuje takzvané Tappable notes. Ty fungují tak, že pokud se vám povedlo odehrát notu a za ní následuje nota s kloboučkem uprostřed, tak nemusíte znovu mačkat trsátko, ale jezdíte jenom po pražcích, dokud zase nepřijede nota bez kloboučku, nebo sérii nezkazíte. Modifikace se ale snaží tuto vlastnost přiblížit HO/PO v Guitar Hero a přináší následující dvě změny. Jednak jsou tyto noty mnohem vzácnější a potkáte je opravdu zřídka, a jednak NESMÍTE během hraní označených not držet klávesu trsátka. Po první notě ho musíte pustit a přehmatávat pouze po strunách. Tím se hra o něco více přibližuje skutečným kytarovým technikám Hammer-On a Pull-Off. Pokud pro vás budou HOPOs příliš obtížná, můžete je v nastavení přepnout tak, aby fungovala stejně jako Tappable notes.
song.ini additions
Širší možnosti nastavení skladeb, nic zásadního.
green stars for 100%
Bez komentáře :-).
song timer
Úžasná věc - během hraní vidíte přímo na obrazovce, kolik času zbývá do konce skladby.
2 note chord converter
Některé klávesnice nedokáží pobrat třístrunné akordy. Pokud si zapnete konvertor, postačí stisknout první a poslední pražec daného akordu.
preview.ogg support
Umožní vytvořit zvláštní zvukový soubor pro náhled.
VBPM toggles
Vypíná/zapíná dynamickou změnu tempa. Nechápu význam, současná verze to umí sama od sebe :-).
note and fret effects toggles
Tuto možnost si vůbec nevybavuju, ale patrně umožňuje vypínat animované světelné efekty pražců a not.
Jump keys in song selection (search still works if you hit / first)
Tohle se mi zrovna moc nelíbí. Pokud jste byli zvyklí vyhledávat mezi skladbami psaním na klávesnici, tak s touto modifikací se vyhledává pouze podle prvního písmene. Pokud chcete hledat po staru, musíte nejprve zmáčknout klávesu s lomítkem (na české klávesnici je to pomlčka - vpravo od tečky :-)).
Scrolling high score list
To je asi zřejmé. Tady doplním jen jednu maličkost - RF-mod zapisuje highscores pro jednotlivé nástroje zvlášť.
Single processor affinity
Tohle nechápu :-).
Point of View
Mění úhel pohledu na kytaru.
A ostatní...
Kromě výše uvedeného umí modifikace celou řadu dalších maličkostí. Kupříkladu vám zobrazí, kolikrát jste danou skladbu hráli, přesnost hraní se zobrazuje se dvěma desetinnými místy, umožní vám skladbu v průběhu hraní ukončit a zapsat se do výsledků (to má smysl třeba v případě, že je za skladbou půl minuty ticha, nebo víte, že to závěrečné sólo prostě nestíháte :-)), umožní nastavit, jak se bude chovat zvuková stopa nástroje, když něco pokazíte (já preferuji původní nastavení, kdy není nástroj slyšet vůbec - zde ho však můžete nechat hrát se sníženou hlasitostí), nabídne podstatně širší paletu voleb pro zlepšení výkonu, a mnoho dalšího. Kromě změn v kódu obsahuje mod i několik standardních grafických modifikací, které vám umožní změnit vzhled not, herního pozadí, indikaci Tappable notes, atp. Zajímavostí je mod, který vymění poslední růžový pražec za oranžový :-).
Jako malý bonus sepíšu, jak podle mě vypadá ideální nastavení modifikace :-):
A další tipy:
(ne obrázku si můžete všimnout i modrého prstence u HO/PO, resp. Tappable notes)
Tohle je jedna z nejlepších vlastností. Pokud máte skladby z Guitar Hero II (zde ovšem musíte použít i tzv. Rhythm Fix - pokud jste po stažení skladeb z GHII ony nechvalně známé chybové soubory pouze smazali, nebude funkce fungovat správně), potažmo z Guitar Hero Encore, budete si moci po vzoru předlohy zahrát i ostatní kytarové party. Každá skladba je vybavena jinak - některé mají pouze původní kytarový part, jiné mají původní guitar a bass guitar a další mají guitar, rhythm guitar a lead guitar. Existují i vícestopé skladby, ovšem jejich tvorba není zrovna snadná a tak jich mnoho neseženete. Ale na často linkovaném fóru FoF nějaké jsou. Během hraní program vytáhne hranou stopu do popředí, takže se dobře slyšíte, i když nehrajete sólový part.
2 player modes (split screen, party)
Toto je asi nejlepší funkce. Umožní hrát FoF ve více hráčích. Existují dva módy. Ve split screenu hrají oba hráči zároveň (každý si může zvolit jiný nástroj, pokud to skladba nabízí) a v party módu se hráči střídají po třiceti vteřinách. Nevýhodou multiplayeru je to, že jeden z hráčů bude mít vždycky nepohodlnější ovládání, byť drží v rukou vlastní klávesnici. Jediným řešením je výroba či koupě kytarového ovladače, který se zapojí jako joystick a klávesnici neovlivňuje.
RF-mod HOPO
Aktuální verze FoF obsahuje takzvané Tappable notes. Ty fungují tak, že pokud se vám povedlo odehrát notu a za ní následuje nota s kloboučkem uprostřed, tak nemusíte znovu mačkat trsátko, ale jezdíte jenom po pražcích, dokud zase nepřijede nota bez kloboučku, nebo sérii nezkazíte. Modifikace se ale snaží tuto vlastnost přiblížit HO/PO v Guitar Hero a přináší následující dvě změny. Jednak jsou tyto noty mnohem vzácnější a potkáte je opravdu zřídka, a jednak NESMÍTE během hraní označených not držet klávesu trsátka. Po první notě ho musíte pustit a přehmatávat pouze po strunách. Tím se hra o něco více přibližuje skutečným kytarovým technikám Hammer-On a Pull-Off. Pokud pro vás budou HOPOs příliš obtížná, můžete je v nastavení přepnout tak, aby fungovala stejně jako Tappable notes.
song.ini additions
Širší možnosti nastavení skladeb, nic zásadního.
green stars for 100%
Bez komentáře :-).
song timer
Úžasná věc - během hraní vidíte přímo na obrazovce, kolik času zbývá do konce skladby.
2 note chord converter
Některé klávesnice nedokáží pobrat třístrunné akordy. Pokud si zapnete konvertor, postačí stisknout první a poslední pražec daného akordu.
preview.ogg support
Umožní vytvořit zvláštní zvukový soubor pro náhled.
VBPM toggles
Vypíná/zapíná dynamickou změnu tempa. Nechápu význam, současná verze to umí sama od sebe :-).
note and fret effects toggles
Tuto možnost si vůbec nevybavuju, ale patrně umožňuje vypínat animované světelné efekty pražců a not.
Jump keys in song selection (search still works if you hit / first)
Tohle se mi zrovna moc nelíbí. Pokud jste byli zvyklí vyhledávat mezi skladbami psaním na klávesnici, tak s touto modifikací se vyhledává pouze podle prvního písmene. Pokud chcete hledat po staru, musíte nejprve zmáčknout klávesu s lomítkem (na české klávesnici je to pomlčka - vpravo od tečky :-)).
Scrolling high score list
To je asi zřejmé. Tady doplním jen jednu maličkost - RF-mod zapisuje highscores pro jednotlivé nástroje zvlášť.
Single processor affinity
Tohle nechápu :-).
Point of View
Mění úhel pohledu na kytaru.
A ostatní...
Kromě výše uvedeného umí modifikace celou řadu dalších maličkostí. Kupříkladu vám zobrazí, kolikrát jste danou skladbu hráli, přesnost hraní se zobrazuje se dvěma desetinnými místy, umožní vám skladbu v průběhu hraní ukončit a zapsat se do výsledků (to má smysl třeba v případě, že je za skladbou půl minuty ticha, nebo víte, že to závěrečné sólo prostě nestíháte :-)), umožní nastavit, jak se bude chovat zvuková stopa nástroje, když něco pokazíte (já preferuji původní nastavení, kdy není nástroj slyšet vůbec - zde ho však můžete nechat hrát se sníženou hlasitostí), nabídne podstatně širší paletu voleb pro zlepšení výkonu, a mnoho dalšího. Kromě změn v kódu obsahuje mod i několik standardních grafických modifikací, které vám umožní změnit vzhled not, herního pozadí, indikaci Tappable notes, atp. Zajímavostí je mod, který vymění poslední růžový pražec za oranžový :-).
Jako malý bonus sepíšu, jak podle mě vypadá ideální nastavení modifikace :-):
- Všechny mody vypnout, a zapnout pouze následující: "FoZZ Notes Ring" (noty připomínají ty z Guitar Hero a tappable se indikují modrým prstenecem nahoře, nikoli kloboučkem; tyto noty jsou dost detailní, takže pokud vám budou brzdit výkon, můžete je vyměnit za ošklivější variantu Raph), "Raph Stage" (změní vzhled pódia) a "Raph Keys" (změní vzhled pražců)
- V nastavení RF-modu změnit Point of View na "GH" (větší náklon kytary)
- Někde v téže sekci snížit Miss Volume na 0%, aby nehrál nástroj, když nehraje hráč
A další tipy:
- Pokud se nenaučíte používat HOPOs, tak v jejich možnostech přepněte druhou a třetí volbu na "FoF". Ale nedoporučuju to. Lepší je si na HOPOs zvyknout, protože pak máte při hraní daleko lepší "feeling" :-).
- Když jsem mod nainstaloval, tak se mi hra začala ukrutně sekat. Smazal jsem si tedy .INI soubor s nastavením (ve Windows se k němu dostanete přes Start->Spustit->"%APPDATA%\fretsonfire") a znovu zapnul tytéž detaily. A šlo to bez potíží. Neptejte se proč :-).
- Nehýbejte v nastavení s prioritou procesu, pokud tomu nerozumíte! Když už s tím hnete a zmrší se vám celá hra (když to přeženete, zasekne se PC a jste v kýblu), pomůže opět vymazání .INI souboru.
- Před instalací modu si stávající hru raději zálohujte. Ne každému se RF-Mod líbí a jinak se to dost blbě vrací zpátky.
(ne obrázku si můžete všimnout i modrého prstence u HO/PO, resp. Tappable notes)
1 komentář:
Také je fajn, když při zkoumání, co RF mód umí, změníte velikost písma na 250, jen proto, abyste věděli, co se stane.
Stane s eto, že písmen abudou tak velká, že se nevejdou na obrazovku a pokud zpaměti nevíte, jak se dostat na změnu velikosti písma, tak máte smůlu.
Okomentovat