neděle 24. ledna 2010

RockBandová kytara pod Windows

V minulém postu jsem si stěžoval na pomatené tremolo (whammy bar) při použití playstationové kytary z RockBandu v PC verzi Guitar Hero: World Tour. Jeho "polozmáčknutý stav" učinil hru nesnesitelnou, protože to jednoduše hrálo falešně. Technická podpora Guitar Hero Store.cz se na mě dle předpokladů vysrala, ale nakonec se mi to podařilo vyřešit kalibrací v utilitě DXTweak 2, takže pokud řešíte stejný problém, hurá do čtení; s hotovým návodem je to práce na 30 vteřin :-). Návod je koncipován i pro naprostá dřeva.

V prvé řadě budeme potřebovat tento nástroj (mirrory pro případ nefunkčnosti - 32bit, 64bit). Nelekněte se popisu, byl testován i na Windows Vista. Utilitu spusťte, a nevynechejte žádný z kroků:
  1. Tlačítkem Next přeskákejte na tu správnou kytaru (Harmonix Guitar for PlayStation®3). Zejména pokud máte ovladačů více, dejte si pozor, ať neladíte třeba dodávanou PC kytaru, gamepad nebo bicí.
  2. Vpravo se přepněte na Osu Z (resp. Z axis).
  3. Nastavte hodnotu Min na 128 (zkrátka dle obrázku).
  4. Klikněte na Apply pro uložení změn. Tím je vše hotovo. Program už můžete klidně vypnout, změny jsou trvalé a neovlivní je ani restart počítače.


Pokud navzdory návodu něco poděláte, nástrojem Clear Calibration Utility (32bit a 64bit mirror) uvedete všechny ovladače do původního stavu :-).

Pokud by vás zajímalo proč a jak to funguje, tak to není žádná věda. Dodávaná kytara pracuje s osou Z jen na rozsahu 50-100% (číselné hodnoty v DirectInput 128-255), zatímco rockbandová 0-100% (hodnoty 0-255). V klidu se ovšem obě centrují na 50%, což hře zamotá hlavu a považuje tremolo rockbandové kytary za částečně zmáčknuté (nevím zda se jedná o obecnou chybu výrobku, nebo jen vadného kusu). Není tedy nic jednoduššího, než spodní polovinu spektra (0-50%) umrtvit. Bohužel, DirectInput ve Windows 2000 a novějších neumožňuje nastavení deadzone (ať nastavíte cokoli, nefunguje to), museli jsme si tedy pomoci berličkou, a posunout do půlky celé minimum. A jelikož hra klidovou nulu ignoruje, a teprve 50% (128) se stává minimem, nepřijdete ve hře dokonce ani o možnost jemného rozladění při slabém stisku.

Považuji tedy celou věc za úspěšně vyřešenou, a děkuji všem (oběma), kdo se mi snažili pomoci.

Žádné komentáře:

Okomentovat