čtvrtek 28. února 2008

Hudební hry II

Podobně jako v minulém příspěvku o hudebních hrách, i teď jednu hru jen krátce zmíním, a rozpovídám se především o hře Audiosurf, kterou jsem spustil včera, a od té doby jí věnoval už několik hodin :-).

Guitar Zero II / Guitar Star
Teď opravdu jen krátce, protože Guitar Hero už se na tomto blogu zbytečně roztahuje. Fanoušci možná postřehli, že vedle Frets on Fire existují na PC i další klony této konzolové hry (jmenujme například Guitar Zero nebo Score Hero). Ovšem většinou se jednalo o hry nevalné kvality, popř. plné nepříjemných maličkostí, a rozhodně němohly konkurovat FoF. Ovšem co čert nechtěl, před nějakým tím časem začal vývoj hry Guitar Zero II aka Guitar Star, a vypadá to, že na Windows dostanou Frets pořádně na čumák. Rozhodně se nebude jednat o multiplatformní hru, jelikož běží pod .NETem, konkrétně na platformě XNA (platforma pro XBox 360 a Microsoft Windows). Svou konkurenci však předhání v několika směrech. Předně hra nejede pod Pythonem, takže je opravdu nesrovnatelně rychlejší a plynulejší. Kromě toho má hezčí grafiku, obsahuje bonusovou Star Power, i bez modifikací umí multiplayer, a v omezené míře podporuje tremolovou páku známou z konzolových ovladačů. Prozatím se jedná o beta verzi, takže se spousta věcí musí nastavovat přímo v konfiguračním souboru a určité drobnosti jsou poněkud nedoladěné. Aktuální verzí je Beta 4, Update 1, ale pokud se rozhodnete hru stáhnout, jdetě určitě do updatované Bety 3, protože čtyřka se zatím chová dost divně... Stahovat můžete zde (je vyžadována registrace).


Audiosurf
A konečně něco nového a osvěžujícího (pomineme-li klišé přijíždějících barevných políček). Bohužel se ale poprvé ponoříme do komerčních sfér, i když je potřeba uznat, že necelých 10 dolarů je při současném kurzu hodně lidová cena. Hru bohužel distribuuje Valve prostřednictvím systému Stream, takže jsou tu ony nechvalně známé nároky na internetové připojení. Ale už ke hře samotné. Myší nebo klávesnicí (spíš myší - na šipkách se to absolutně nedá hrát, a hra pěti klávesami není z nejpohodlnějších) ovládáte raketku, a sbíráte barevná políčka, která jsou na trati rozmístěna v rytmu hrané písně. Všude kolem se motá spousta tančících objektů, částicových efektů a ekvalizérů, trať se vlní podle úderů bicích, a raketka zrychluje či zpomaluje podle intenzity hudby, takže má hra nepopsatelnou dynamiku. Aby toho nebylo málo, neexistuje žádná databáze skladeb, a celý level se vším všudy se vygeneruje z libovolné skladby, kterou máte zrovna na disku.

Políčka samozřejmě nesbíráte jen tak nesmyslně. Hra vám nabídne celou řadu herních módů a obtížností, a nelze tedy říct jednoznačně, co budete s barvičkami dělat. Hlavní zásadou je to, že se barvy skládají pod vás, a vy se musíte pokusit nasbírat trojice (či větší skupiny) polí stejné barvy a přitom nepřeplnit zásobník. To jistě pochopíte z přiloženého videa. Jednotlivé módy vám pak umožní třeba mazat políčka v cestě, přitahovat barvy z okolních jízdních pruhů, sbírat bonusy, nebo si třeba jedno políčko schovat pro pozdější potřebu a přenést ho jinam. Pro relax se nabízejí ještě dva zjednodušené režimy. Jeden z nich obsahuje jednobarevná políčka, která musíte sbírat, a šedá pole, která sbírat nesmíte. Takže jen tak kličkujete a neděláte si vrásky s barvami. Úplně nejjednodušší je pak Freeride, ve kterém mají všechna pole stejnou barvu, nesypou se do zásobníku, a na konci se vám jen změří, kolik procent z nich jste dokázali sebrat. Hlavním tahákem hry prý má být porovnávání výsledků s hráči z celého světa, ovšem se mnou se asi ve vkusu mnoho hráčů nepotká :-).

Součástí instalace je i kompletní soudtrack k Orange Boxu, takže si můžete zajezdit nejen v rytmu elektronické scénické hudby, ale třeba i nesmírně populární skladby Still Alive (včetně podivného coveru zpívaného mužským hlasem). Dále hra obsahuje "rádio", ve kterém si můžete vybrat některou z volně dostupných skladeb určených pro tuto hru. Většinou jsou velice vhodné pro automatické rozpoznání beatů, ale dosti nevhodné k poslechu. No abych se neopakoval - je to prostě většinou techno, a to já nemusím. A abyste věděli, že jsem v prvním odstavci nekecal o hraní libovolné písně, tak přikládám videozáznam jedné mé hry. Tenhle kousek by tvůrci ke hře jistě nepřidali :-). Sice se konkrétně u této písně nepodařilo úplně ideálně rozestavět políčka do rytmu, ale věřte mi, že často to bývá až překvapivě přesné. Každopádně se přesuňte v čase pár let zpátky a klikněte na tlačítko Play (a omluvte tu hnusnou kvalitu; ví-li někdo o technologicky lepší alternativě k YouTube, tak jen do mě).


Žádné komentáře:

Okomentovat